Tržní podíly největších výrobců chytrých telefonů

Uživatelé chytrých telefonů značek Samsung a Apple vedou nekončící spory o tom, zdali jsou lepší smartphony od výrobce z Koreje nebo amerického Applu.

Vítěze tohoto sporu neznáme, avšak po finanční stránce je jasné, kdo dominuje trhu chytrých telefonů.

Tržní podíl není vše

Na grafu níže jsou uvedeny tržní podíly výrobců chytrých telefonů. Např. Apple nemá největší tržní podíl, ovšem dokáže prodat své iPhony s mnohem vyšší marží než konkurence, o což se pokouší i u prodeje svých chytrých hodinek.

TIP: Smartphony nebo tablety – co podle Vpenize.cz vyhrává?

Zatímco průměrná cena iPhonu byla minulý rok 624 dolarů, za kvartál končící 28. března se iPhone prodával v průměru za 659 dolarů. Pokud toto číslo porovnáme s 185 dolary, což je průměrná cena, za kterou se prodával chytrý telefon s operačním systémem Android, je zřejmý zdroj dominance Applu na poli chytrých telefonů.

92 % operačního zisku trhu jde do pokladny Applu

Ačkoli Apple nemá největší podíl na trhu chytrých telefonů, 92 % operačního zisku celého trhu připadlo v druhém kvartálu fiskálního roku právě Applu. Největší podíl, zhruba čtvrtinu trhu, ovládá korejská společnost Samsung.

I přes tuto výhodu byl operační zisk za druhý kvartál „pouze“ ve výši ekvivalentu 15 % operačního zisku trhu. Důvod, proč tyto dvě společnosti získaly více než 100 % operačního zisku trhu, je prostý. Spousta výrobců chytrých telefonů se potýká s problémy a vykázali provozní ztrátu za toto období. Například HTC vykázalo za druhý kvartál letošního roku čistou ztrátu ve výši 256 milionu dolarů.

Upozornění k CFD: Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 51 až 76 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.

© 2024 Vpenize.cz | Nakódoval Leoš Lang