InvestPortal.cz Vyhledat
Zobrazit všechny články

Nejcennější značky světa v roce 2013

23.5.2013 Administrátor (přečteno 4362x)
Nejcennější značky světa v roce 2013
Nejcennější značky světa v roce 2013
Pořadí Značka Hodnota v mld. usd Tržní kapitalizace firmy v mld usd Poměr značka/kapitalizace v %
1 Apple 185,1 414 44,7%
2 Google 113,7 295 38,5%
3 IBM 112,5 230 48,9%
4 McDonalds 90,3 102 88,5%
5 Coca-Cola 78,4 188 41,7%
6 ATaT 75,5 197 38,3%
7 Microsoft 69,8 289 24,1%
8 Marlboro 69,4 154 (Philip Morris) 45,1%
9 Visa 56,1 143 39,2%
10 China Mobile 55,4 218 25,4%

Zdroj: Millward Brown

 

Výše vidíte tabulku aktuálně nejhodnotnějších značek světa. Vzal jsem výsledky průzkumu společnosti Millward Brown a trošku jsem jej rozšířil a to tak, že jsem určil jaký podíl má hodnota značky na aktuální tržní kapitalizaci firmy. Přišlo mi to být zajímavé. A je zde jedno velmi překvapující zjištění. Tím je firma McDonalds, kde hodnota značky tvoří neuvěřitelných 88,5% tržní kapitalizace firmy. Skoro to vypadá, jako kdyby samotný byznys této firmy neměl až takovou hodnotu. Zajímavé zjištění.

Dále pro mne bylo zajímavé, že i u IBM tvoří hodnota značky téměř 50% aktuální hodnoty firmy IBM na burze. 

Velmi zajímavý je i Philip Morris, kde jeho stěžejní značka Marlboro tvoří 45% hodnoty celé firmy. 

Absolutní hodnotou značky však stále vyhrává Apple, kde značka má hodnotu neuvěřitelných 185 miliard usd. Doporučuji přepočíst na Kč.

A ještě jedno šokující zjištění. Prvních 9 nejhodnotnějších značek na světě jsou americké fírmy! To nutí k zamyšlení!

Administrátor Administrátor

Mám za sebou 13 let investování a obchodování na akciových trzích, v ČR i v zahraničí. Investuji svoje vlastní finanční prostředky. Podnikání i investice mne živí a dnes již pracuji pro radost.

Tipy pro investory: Naučte se základy opčního obchodování

Komentáře k článku