InvestPortal.cz Vyhledat
Zobrazit všechny články

Akciové investice - recenze knihy Daniela Gladiše

4.4.2015 Jindřich Svoboda (přečteno 3680x)

Jeden z nejznámějších českých fond manažerů, investor a podnikatel Daniel Gladiš, vydává po dvanácti letech druhou knihu, lapidárně nazvanou Akciové investice. Jeho první publikace, Naučte se investovat, měla takový úspěch, že se autor musel několik let po jejím vydání bránit neutuchajícím žádostem nakladatelství, aby, a to pokud možno rychle, sepsal knihu další. Daniel Gladiš však až donedávna tomuto vábení odolával, jelikož měl pocit, že již nemá, co dodat.

Investování je jednoduché, ne však snadné“, říká Warren Buffett, kterého Gladiš s nadsázkou nazývá „Synem Nejvyššího“. (Tím „Nejvyšším“ je Buffettův učitel Benjamin Graham, autor jedné z nejzásadnějších knih o investování vůbec. Ta kniha se jmenuje Inteligentní investor.) V publikaci Akciové investice vysvětluje přední český buffettolog čtenářům, jak myšlenky hodnotového investování aplikovat v praxi.

Čtenář se dozví, jak oceňovat společnost a správně pohlížet na pohyby trhu. Autor vysvětluje pojmy jako je kruh kompetencí nebo bezpečnostní polštář, popisuje, jak vypadá investiční proces, jak s investory cloumá psychologie a jak se vytváří portfolio. Dozvíme se, co je dobrá společnost a kde ji hledat. Zakladatel fondu Vltava Fund se dotýká i tématu inflace a jejího vlivu na akcie i investování a zároveň se zabývá některými otázkami fungování firmy, jako jsou kvalita či management.

Abyste se stali úspěšnými investory, nemusíte rozumět alfám a betám, nemusíte znát Teorii moderního portfolia ani Teorii efektivního trhu, oceňování opcí nebo počítání Value at Risk. Možná na tom budete lépe, když nic z toho umět nebudete,“ píše autor.

Akciové investice nejsou jenom další knihou o hodnotovém investování. Gladiš myšlenky tohoto směru podává jako praktik českým čtenářům. A tento pohled je cenný. Dozvíte se tak i poznatky z praxe, na které dobrý investor časem přijde sám. Například to, že není třeba mít na všechno názor. Nejste analytik, jenž má v zádech brokerskou společnost, která potřebuje kasírovat „fíčka“. Naopak, na drtivou většinu akcií (jednoznačný) názor mít nemusíte, a přesto uspějete.

Knihu můžu určitě doporučit a ty, kteří neradi čtou dlouhé filozofické romány (nic ve zlém, pane Talebe), jistě potěší, že vlastního textu má publikace jen něco málo přes 160 stran.

Jindřich Svoboda Jindřich Svoboda

Ostřílený harcovník světa byznysu i burzovního obchodování.

Upozornění: Veškeré informace publikované na tomto webu jsou určeny výhradně ke studijním účelům a v žádném případě je nelze považovat za investiční doporučení ve smyslu příslušných právních předpisů.

Tipy pro investory: Naučte se základy opčního obchodování